tisdag 4 mars 2014

Välkommen på avloppslördag! Och så lite ny sänggavel.



Hello friends, imorse blev jag så full i skratt när jag tömde brevlådan. Jag fick en fin inbjudan från kommunen, där det med stora bokstäver och färgglad text stod: VÄLKOMMEN PÅ AVLOPPSLÖRDAG! Med utropstecken efteråt, precis så där.

Det slår mig med full kraft hur mycket mitt liv har förändrats. Tidigare ramlade det ner inbjudningar till företagsevent på Berns eller till entreprenörsmingel med Founders Alliance på Summit, alternativt till nåt skojigt event på en klubb runt Stureplan när något varumärke ville göra reklam för nya produkter. Goda snittar, kallt bubbel och visitkort som bytte händer med överenskommelser om att höras om lunchdate nästa vecka.

Som villaägare på landet blir man inbjuden till AVLOPPSLÖRDAG på kommunen. Det går bra nu. :)




Dock blev livet lite glamorösare direkt när jag kom till jobbet och min fantastiska kollega försynt knackar på dörren till mitt rum. När jag gormat "kom in!!" så sträcker hon försiktigt in en tallrik med en alldeles ljuvlig... (konstpaus) ...bit rosa prinsesstårta!! Bara sådär. Bara för att jag hade haft ont i ögonen och inte kunnat följa med på afterworken i fredags. Bara för att hon är underbar, helt enkelt.

För övrigt så lovade jag ju att visa er när nya sänggaveln sitter på plats! Det gör den nu, så kolla in bilderna. Jag tycker det blev helmysigt, vad tycker ni?




Kram till er alla!!

3 kommentarer:

Lina sa...

HAR TVÅ SUPEBRA TÄVLINGAR UPPE PÅ MIN BLOGG JUST NU!


Vinn ett par fina örhängen (bara att kommentera att du är med):
http://linaholgerssons.blogg.se/2014/march/tavling.html#comment
&
Vinn en fin klänning:
http://linaholgerssons.blogg.se/2014/february/tavling-vinn-en-underbar-klanning.html#comment

Frida G Svensson sa...

så himla fin sänggavel. var är den ifrån? vad för typ av tyg är det?

vi är i husletartagen men har ännu inte hittat the one. hur länge letade ni? hur visste ni att ni köpte rött hus? jag tycker det här är så oerhört jobbigt! =)

kram

Glamour-Psykologen sa...

Sänggaveln hittade jag i en butik i Örebro som heter RS-möbler. Jag hade letat runt en hel del faktiskt, både i butiker och på nätet, men inte hittat någon jag gillade förrän jag såg denna! Tyget är linne, nästan lite säckvävsaktigt men har samtidigt en lite glansig yta... :)

Du, det där med vårt husköp ska jag berätta om i ett inlägg för det är en sån speciell historia... Vi hade inte kollat på några hus alls utan spontanköpte (helt ärligt!) detta... Vi såg en annons om en unik sjötomt, fantastisk utsikt, egen brygga osv så vi åkte och kollade och det bara kändes rätt. Så vi slog till, haha!

Men det ÄR svårt att veta om det är ett "bra" köp, som sagt jag ska återkomma till detta i ett inlägg för jag vet att det är många som är i husletartagen och jag delar gärna med mig av våra erfarenheter.
Lycka till, stor kram!!