tisdag 25 februari 2014

Att glädjas åt det lilla!

Idag möttes jag av något fantastiskt trevligt på jobbet. En kollega till mig (som normalt aldrig pysslar med sånt) hade målat naglarna i en underbart rosakorallig nyans. Även om jag inser att detta nu inte var gjort enbart i syfte att glädja mig (jag är inte fullt så självgod även om så kan tros ;), så kan jag ändå konstatera att den där glassiga färgen förgyllde min dag - det var hon som inspirerade mig till att börja blogga, och nu har jag inspirerat henne att måla naglarna. Att jag sen fick henne att ställa upp på en liten posering för bloggen var ju ännu mer fantastiskt. Notera färgmatchningen med tröjan, mina vänner.


Jag blev lite småretad i lunchrummet idag för min glam-blogg. Det är sånt man får räkna med när man ska fylla 39 och lägger ut bilder på sig själv i olika håruppsättningar, så det bjuder jag mer än gärna på. Men jag gick faktiskt ganska länge och funderade på om man verkligen kunde ha en blogg och samtidigt behålla sitt anseende som seriös yrkesutövare i ett jobb som ställer såna krav som psykologyrket faktiskt gör. Jag inser att det kanske inte är helt okontroversiellt. 

Som ni märker bestämde jag mig för att livet är för kort för att inte våga. Jag tror att man i mesta möjliga mån ska försöka fylla sin tillvaro med handlingar, saker och människor som gör en lycklig, och jag kom fram till att det här var något som jag skulle tycka är roligt. Och så länge du inte gör någon annan illa med dina val, så anser jag att den där roligheten i sig är ett argument som räcker ganska långt...




För att fortsätta på nageltemat, så kan jag meddela att jag själv testat en brun nyans nu i två dagar. Färgen från Mavala heter Espresso och resultatet blev jättefint tycker jag. Jag har en väldig crush på mörka nagellack just nu, men sånt där går lite i perioder och påverkas nog också av årstiden. Fast på torsdag ska jag gå och göra fransk manikyr, det är en klassiker jag alltid varvar med och som jag alltid känner mig fräsch i.




På fötterna idag hade jag ett par favoritboots, det är nåt med färgen som jag älskar - en ljusgrå kall nyans som i butiken direkt påminde mig om häftmassan som jag satte upp planscher på Don Johnson och New kids on the block med för cirkus tjugofem år sedan. :) Hur som helst - snygga och sköna är dom, favvostövletterna!

Ha det fint så tittar jag nog in igen lite senare!

4 kommentarer:

Bakom dörr nr. 11 sa...

Härligt när man kan inspirera varandra. Visst är det roligt att blogga, man lär sig nya saker varje dag och får så mycket inspiration. Jag brukar säga att bloggen är min 40-års kris, haha.

Mysig blogg du har, får kika runt lite.

Trevlig kväll.
Kram Pia

LIFESTYLE and INTERIOR by Sessan sa...

Härligt stort & rent badrum, sådant hade jag velat ha om vi inte hade bott i ett hus på över hundra år & vårt bad är smalt & L-format....

Du vart kommer dina grå boots ifrån? Dom var toksnygga!!

Ha en fin dag //Sessan

Glamour-Psykologen sa...

Pia - jag tycker att det låter som en MYCKET trevlig 40års-kris! ;) Och jag håller med, så roligt när man kan lära och inspireras av varandra. Välkommen hit, stor kram!!

Glamour-Psykologen sa...

Sessan - jag ska visa vid tillfälle hur vårt badrum såg ut innan, det här huset har 110 år på nacken så lite kortfattat så kan jag säga att det var i "behov av en uppfräschning"... ;)Husrenoveringen var ett jättejobb som gjorde att jag ibland låg på gräsmattan utanför och slet mitt hår, men nu känns det härligt att kunna njuta av resultatet! Kul att du gillar bootsen, dom är från märket Wera på Åhléns!