söndag 23 februari 2014

En lakans-snabbis



Jag fick frågan var våra fina lakan kommer ifrån, så det tänkte jag visa er! Det är en kollektion från Hemtex som heter Arc of Scandinavia, ganska mycket marina influenser så har man t ex en sommarstuga i skärgården så kan man verkligen gå all in här.

Men även fast vi har sjötomt och min kille älskar segling så vill jag inte gå föör mycket åt det hållet, så dom jag valde är lite mer diskreta men med en fräsch känsla. Lakanen är gjorda i percale kvalitet, annars köper jag gärna satinvävd bomull då jag tycker det är skönt mot huden men efter att nu ha provat percale så kan jag säga att man sover alldeles förträffligt mellan dessa också! :)


                       

Andra små detaljer i vårt sovrum; klockan som är superfin tycker jag fick jag av min sambo, ramen med fotot på den lilla flickan i 50-talsoutfit hittade vi i huset. Tycker hon är så söt, liknar dom bilder jag sett av min mamma när hon var barn. Därför får hon stå på mitt nattduksbord, har somnat många gånger tittandes på henne, undrandes vem hon var...

Inga kommentarer: