måndag 24 februari 2014

En donut...






...nej, tyvärr inte i magen men däremot i håret :) Vad tycker ni om detta enkla frisyrknep? Jag har fått för mig att tjejer gillar det bättre än killar, då vi tycker att det är ett snabbt och lätt sätt att se fixad ut, medan en kille en gång sa till mig att det såg ut som en parabolantenn på huvudet, haha... Parabol eller inte, jag gillar det!





Nu finns det donuts till håret i varje accessoarbutik, det senaste året har det blivit väldigt trendigt. Själv har jag en av dom större varianterna, då jag har ganska långt och relativt mycket hår, men det finns ju i alla möjliga storlekar och jag kan nästan tycka att dom lite mindre egentligen är finare.

Som sagt så har etta blivit inne ganska nyligen, men jag kan meddela att jag sen superlänge gjort min egen variant på frisyren, fast då med hjälp av hårklämmor. Det har varit min inte-orka-tvätta-håret-lösning då jag ändå behövt se piffig ut. Kolla nedan, så ser det ut när jag gjort en donut utan donut, så att säga...






På ett sätt tycker jag egentligen bättre om den varianten, den är lite slarvigare på ett snyggt vis och det blir mer liv i håret. Men ombyte förnöjer. Jag får ofta komplimanger och frågor när jag har har denna - som folk tror - avancerade håruppsättning. Men det är inte svårt alls, kanske kan jag göra en tutorial om ni vill se hur man gör?!







Ha det fint så ses vi lite senare, nu ska jag ställa mig och stryka lite tvätt här hemma! A woman´s gotta do what a woman´s gotta do... ;)

Inga kommentarer: