fredag 21 februari 2014

En fredagschimär. I brist på bättre rubrik. :)

 
 
Det snöade när jag gick och la mig (ja, jag skippade det där med att sova sittandes), och det snöar fortfarande. Bilden ovan är en chimär. Jag är inte så förnöjd alls över att behöva gå ut och skotta. Såg just två förvirrade fåglar och en bambi genom fönstret som också verkar undra var det begynnande vårvädret tog vägen. Vi har ofta rådjur i vår trädgård, dom är nästan tama eftersom vår granne matar dom - själv har jag vant mig vid detta faktum och tycker ju att ett rådjur rent allmänt är föga intressant jämfört med låt säga en ny handväska, men det är roligt varje gång vi har besök för våra gäster blir alltid lika exalterade över våra trädgårdsgäster.
 
 
Jag bjussar på en bild där jag inte bara smilar för kameran utan verkligen var innerligt glad (vi måste ju ha lite äkta glädje så här en fredagsmorgon!). Skälet??
 
 
Vem ler inte från hjärtat åt kombinationen pedikyr och fotmassage, jordgubbar, bubbel i glaset och det bästa sällskap man kan tänka sig. Tillfället var en fruhippa (som man kallar det när bruden smiter iväg och gifter sig i hemlighet och man därmed får ha möhippan efteråt) som jag och en kompis ordnade åt en vän. Ni får ha överseende med det tacky vinglaset och den fula plastburken - det var ju en picknic. En alldeles förträfflig inomhuspicknic.
 
Ha nu en lysande fredag, friends!
 
Ps. Lite bloggfunderingar... Ska man ha vänsterställd text tycker ni, eller som här, centrerad...? Det är sånt jag har i huvudet nu när jag går till jobbet. Hmhmm.
 
 
 


Inga kommentarer: