måndag 24 februari 2014

Perfect sunday



Idag har varit en fin dag, jag och min darling har haft en riktig mysdag. Vi kom i säng rätt så tidigt igår, så idag var vi uppe i god tid och har hunnit med massa. Vi började med långfrukost, sen satte jag mig och jobbade lite medan han läste. Därefter spenderade vi flera timmar ute i trädgården och gick en promenad och tittade på alla nybyggda villor som poppar upp lite varstans här i våra trakter. Det känns så lyxigt att ha dessa vackra nybyggen nära men inte för nära - vi har ju turen att äga ett gammalt hus och därmed en gammal tomt, numera är det inte tillåtet att bygga hus så nära vattnet som vi bor. Jag ser fram emot sommaren, då ska jag lägga ut en filt på vår brygga och ligga där och läsa böcker.




Idag kändes det igen som att våren är i antågande! Jag hade bylsat på mig för att inte frysa, men blev faktiskt lite för varm i min täckjacka. Det är ett gott tecken! :)

Sen fixade vi och trixade i sovrummet - det är inte riktigt klart med nya sänggaveln, jag ska visa er när det är färdigt men ååh vad nöjd jag är redan! Som avrundning tittade vi på film och åt Häagen-Dazs, en perfekt söndag med andra ord.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gina.
Hittade dig här! vad fin du är. Lycka till med din blogg!
Viktoria Källström

Glamour-Psykologen sa...

Men hej Victoria, vad kul! Å tack vad snäll du är :) Finns du någonstans i bloggvärlden du också? Kram!