onsdag 26 mars 2014

Bystbilder och förändringsvindar



"Anton, Anton, kan du ta ett foto på mitt halsband??". Vår unge, snygge receptionist ser något perplex ut vid min förfrågan, men serviceminded som han alltid är så fångar han kameran jag kastar till honom och lägger pannan i djupa veck samtidigt som han granskar den. "Jag är inte så inne på sånt här med fotografering..." börjar han, men hinner inte avsluta meningen innan jag dragit in honom i ett annat rum "...med bättre ljus förstår du! Såja, nu zoomar du bara in halsbandet, du kan strunta i fejset för jag har ändå ringar under ögonen!".

Anton fumlar med kameran, brottas med objektivet. Kommer närmare och närmare, med kameran riktad mot mina behag ungefär. Just då öppnas dörren och Doktor Doldis (inte Den Bloggläsande Doktorn, det här är en annan som vi kan kalla Doldis då han ibland kan ha varit på jobbet en hel dag utan att jag sett honom. En mycket duktig läkare och en snäll själ som alla patienter älskar. Hur som helst, nu berättar jag vidare!) kliver in. Hans min i det ögonblicket är obetalbar, när han ser hur Snygg-Anton står och zoomar in vad som lätt kan misstas för min byst, alltmedan jag kommer med uppmuntrande tillrop.




Doktor Doldis får dock snart situationen förklarad för sig, varpå han blir överraskande intresserad. Denne man, som knappt vet vad Facebook är, utropar nästan lite indignerat "Nämen har du en BLOGG?? Vad häftigt! Varför får jag alltid veta allting sist på det här stället...? Humhum...". Och så lommar han iväg, betänksamt hummande efter att jag talat om vad han ska googla på för att hitta till mig.

Mina vänner, förändringens vindar blåser. Imorgon händer det nåt kul här på bloggen. Nåt kul, kanske med lite strul. På samma gång. Hav tålamod med mig tills allt är färdigt, ni vet ju att jag kallas för Snigeln av en anledning. Jag är lite långsam, men när allt väl sitter där det ska sitta så... eh... sitter det bra! (Vilket konstigt talesätt det blidde det där, hmm.).

Är det förresten när man börjar uttrycka sig sådär i gåtor som man verkligen har snöat in sig i bloggvärlden månntro...?! If so, I like it ;)

Kram på er alla, nu ska jag gå in och svara på lite frågor som dykt upp i kommentarsfältet - lika roligt varje gång! <3

4 kommentarer:

Rebecca sa...

Ha, ha, ha, jag kan se hela scenariot framför mig. Och halsbandet är jättefint! :)
Du får förresten jättegärna berätta varifrån saker du har på dig kommer; flera saker har varit väldigt fina och då blir man nyfiken. :)
Ska bli spännande att se vad du hittar på här nu då, "Snigeln"! ;)

Kram på dig!

Glamour-Psykologen sa...

Rebecca: Ååh, vad bra att du skrev det, klart jag ska börja göra det! Berätta var saker kommer ifrån menar jag. Halsbandet köpte jag dock secondhand :(

Så kul att du hänger med mig här på bloggen, snart får du se vad som är på g! ;)
Varma kramar, ha en fin dag!!

LIFESTYLE and INTERIOR by Sessan sa...

Hahaha, gud vad jag ser det framför mig!!

Väntar spänt på vad som komma skall i bloggen ;)

KRAM

Glamour-Psykologen sa...

Sessan - håll tummarna för att det går smidigt! ;) Ha en riktigt skön torsdag, snart e det helg - jippie!! :) Massa kramar till dig snygging! <3