fredag 14 mars 2014

Mitt eget Dolce Vita



Vet ni vad jag har?
En alldeles egen fontän. Visserligen liten, sprucken och smutsig - men ändå. En FONTÄN.
Den är från förra sekelskiftet då vårt hus byggdes, och av dom små vattensprutande grodorna i kalksten som suttit placerade utmed dess kanter är enbart små rester kvar. Men ändå, som sagt - det är något magiskt med den där lilla fontänen. Den viskar hemligheter från en svunnen tid, då trädgården var arkitektanlagd och varje liten bärbuske, varje fruktträd fanns utritade på en karta (vi har hittat den där gamla trädgårdsritningen inne i huset, by the way - så spännande!). 

Jag hoppas sååå att fontänen går att restaurera och återställa i sitt ursprungliga skick. Den är placerad i en liten sluttning utanför min och sambons sovrumsfönster, och redan nu är det något speciellt med att blicka ut över den om morgnarna. 




Ser ni den där borta bakom spröjsen? Det är ju inte Fontana di Trevi precis, men jag ser ändock potentialen till att kunna leka Anita Ekberg i min egenregisserade La Dolce Vita i den... ;)

Idag är det fredag, jag har handlat och preppat för en riktig myshelg inomhus för här har det börjat blåsa upp till storm låter det som... Alldeles strax ska jag dock bege mig iväg för att hämta två riktigt fina Emma-fåtöljer som jag har köpt. Ser så mycket fram emot att få hem dom!




See u later mina vänner!

2 kommentarer:

LIFESTYLE and INTERIOR by Sessan sa...

Blir riktigt riktigt avundsjuk på din fontän alltså, en prick sådan kunde jag tänkt mig & var den sprucken hade jag struntat i det & bara satt lite krukor med tidstypiska blommor i den ;)

Men hoppas ni hittar någon som kan restaurera den,

Galet snygg!!

Puss på dig

Glamour-Psykologen sa...

Bra idé Sessan!! Du skulle säkert få till det jättefint, kan du inte komma hit och styla min fontän, haha?! ;) Stor kram!!