måndag 24 mars 2014

Måndagspepp! ;)



Goood morning everyone!!

Då kickar vi ut melankolin och sparkar igång den här veckan istället! ;) Jag både älskar och hatar måndagar - hatar för det simpla faktum att jag inte kan snusa mellan lakanen till klockan elva, men älskar för att det alltid känns som något av en nystart. Och sen också för det enkla faktum att jag trivs på mitt jobb, när jag ser mina kollegor där på jobbet måndag förmiddag så känner jag hur jag faktiskt har saknat dem. På bara två dagar. Det bara måste ju vara ett väldigt bra betyg.




Det sista jag fick göra igår kväll innan jag gick och la mig var att stoppa in en vittvätt i tvättmaskinen. Hade spillt choklad på min fina vita morris (mitt smeknamn för morgonrock, låter... mysigare), jag är expert på att kladda ner mig. Där fick jag för att jag satt å snaskade jättebiskvi till alldeles för sent... Tur att jag även är en mästare på fläckborttagning ;)




Ett material jag har kommit att älska mer och mer är merinoull - varmt, men ändå lent och mjukt mot kroppen. Här i en kofta från MQ. Klänning Vila och väska från HM (ny vårfavorit!).

Jahapp, vad händer denna vecka då mina vänner? Själv har jag fullspäckat jobbschema med både föreläsningar och patientarbete. Jag sitter också i ledningsgruppen för min region, och vi har möte i eftermiddag. Övriga planer jag själv har för veckan är att hinna dra på ytterligare nåt lager målarfärg på kökssoffan och halvmånebordet (när jag väl kom igång så var det lite fler möbler som fick färg på sig, haha), laga en god pastarätt som jag fått akut sug efter, leta efter gardiner till köket, tänkte göra ett litet DIY-projekt i form av att klä in en ask i lämpligt tyg eller papper om jag finner nåt som faller mig i smaken... Detta är utgångsplanen, men eftersom mitt smeknamn är Snigeln så vet vi ju att jag ska vara glad och nöjd om jag hunnit med att infinna mig på jobbet. Resten är bonus. ;)




Och just det ja! Jag måste berätta för er om dom filmer jag sett på sistone, varav några ni absolut måste se, och någon ni definitivt kan skippa... Men det blir senare det!

Önskar er en fin start på veckan, kram till er alla!! <3

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket snyggt! Nyfiken på var du köpt dina grymma stövletter?
Kram
Jackie

Glamour-Psykologen sa...

Tack snälla Jackie, vad kul att du gillar stövletterna! ;) Dom är från förra säsongen dessvärre, från den kollektionen som HM gjorde i äkta skinn. Väldigt sköna är dom dessutom! Ha en fortsatt fin måndag, kram! :)

Anonym sa...

Hej!! Har nyligen hittat din blogg & tittar nu in så gott som dagligen. Undrar vart den snygga jackan du har på dej i gårdagens inlägg kommer i från? Önskar dej en trevlig kväll. Kram/Marie

Glamour-Psykologen sa...

Anonym: Vad glad jag blir, så skoj att du hittat hit! :) Jackan kommer från MQ, visst är det snyggt med såna boucléjackor! Jag gillar dom skarpt :) Stor kram å välkommen hit!

Anonym sa...

Tack snälla du för snabbt svar ang jackan. Ska kika in till MQ redan i morgon & se om den finns kvar. Kram /Marie

Milla sa...

Hej - här är ytterligare en nykomling hos dig - och WOW jag läser med ett ständigt leende, blir alldeles glad av dina personlig inlägg och anekdoter!! KRAM

Glamour-Psykologen sa...

Milla - då säger jag wow vad glad jag blev av din kommentar! ;) Tack gulliga du, det är sånt som värmer att höra. Så roligt att du hittat hit, kramar till dig!