söndag 16 mars 2014

Det finns gott om dåligt väder...



Vilken dag hörrni!! Strömavbrott nästan hela dagen - vilket innebar kriiis för denna blogg! Då vi ännu inte har alla teknikaliteter färdigkopplade i huset så använder vi just nu mobilerna för att komma ut på nätet. Och vad gör man då när man sitter med en urladdad mobil, strömavbrott och är bloggsugen...? Tja. Man väntar. Sådär tålmodigt som man bara gör ute på landet.

Själv väntade jag dessutom sängliggandes med en ispåse på ansiktet. När jag har haft en sån där sårbildningshistoria i ögat så tar det oftast några dagar att läka ut, och för att mildra smärtan så är det rätt så skönt att kyla det med is. Och eftersom det ändå var strömavbrott över princip hela stan så kunde jag ju ligga där med gott samvete. :)




Sedan blev det plötsligt stressigt, vi skulle iväg på en middag som vi inte visste ifall den skulle bli av förrän alldeles innan (värdparet meddelade nämligen att dom inte ämnade ens försöka laga till nåt om inte strömmen kom tillbaks...).

Men kom tillbaka gjorde den, och glad i hågen trippade jag iväg zickzackandes mellan vattenpölar och lervälling. Lite dåligt vägunderlag har aldrig stoppat mig från att ha höga klackar. Jag har skrivit om det gamla talesättet ni vet - numera lyder det "det finns gott om dåligt väder, dock ingen anledning till fula kläder". ;)




Efter väldans god mat, drinkar, bubbel och världens smarrigaste efterrätt (en fullkomligt ljuvlig, salig tårtröra av maräng, hallon och grädde - enkelhet när den är som bäst) så sitter jag nu i sängen med datorn i knät och mannen halvsovandes bredvid mig. Han ser så varm och gosig ut att jag plötsligt blir mer sugen på honom än på att skriva, så jag tror jag avslutar här för idag. 

Ville ju bara titta in till er och säga hej, och förklara min bortavaro. Men imorgon ses vi igen. Då kanske jag kan visa er Emmastolarna som jag hämtade igår, om ni vill?!




Puss å suss gott alla finingar där ute! <3

2 kommentarer:

Junitjej sa...

Trist med strömavbrott! Hur är det med ögat nu?

Glamour-Psykologen sa...

Ja, man blir lite lamslagen och inser hur beroende man är av strömmen... ;) Tack snälla du som frågar, idag är det bättre! Kramar!