lördag 8 mars 2014

Med en air av glamour, intalar jag mig



Hej mina vänner!

Idag har jag en enorm lust - nej, snarare ett behov - av att dela  mitt kanske största personliga problem med er. Och då pratar jag inte om min sjukdom, vårt huslån, min svärmor eller nåt annat sånt där klassiskt som förmodligen ligger topptio på listan över vanliga personliga problem (om någon nu skulle sammanställa en sådan). 

Nej, jag brottas med en egenskap hos mig själv. Har brottats med den hela livet, mer eller mindre. Mindre dom gånger livet ställer färre krav, mer vid dom tillfällen denna egenskap så uppenbart krockar med omgivningen.




Så jag har för avsikt att återkomma till det lite senare, när jag har mer skrivro. Just nu ropar mannen på mig, han har dragit igång ett projekt i köket. Vi ska olja in en timmervägg som vi lät blottlägga under renoveringen och som vi tänker behålla som en häftig kontrast till vår annars stilrena köksinredning. Ni ska få se det med sen vid tillfälle! 

Så länge avslöjar jag hur jag ser ut när jag käkar frulle. Nu undrar den oinvigde (som inte hängt med här på bloggen) - ska hon äta frukost ute i trädgården? Eller på en balkong på rivieran?  Nej. Har man en sån där vampyrsjukdom som jag har, så är man lite känslig i ögonen just på morgonen. Så då åker solbrillorna på trots att jag sitter inne i ett hus på landet, vid min egen köksbänk. Men jag intalar mig att det ger hela frukosttillställningen en air av glamour, så why not. :)

See u later friends!! <3

Inga kommentarer: