fredag 21 mars 2014

Leoprint, havssalt och målarfärg. That´s my friday!



Tjenare alla snyggingar,
är inte detta armband fint så säg?? Det är dessvärre inget shoppingtips för det var länge sen jag köpte det, minns inte vart men det var inte dyrt alls, säkert någon kedja. Vissa saker bara vet man direkt att man gillar och kommer att ha länge.

Fredagen till ära så körde jag på leopardmönstrade brallor idag, till dom en marinblå klubbkavaj med en enkel tisha under. Leomönster gillar jag bäst att matcha med relativt klassiska kläder och smycken, annars känner jag mig lätt som Doris, ni vet frugan till Dynamit-Harry i Jönssonligan. And that´s not really the look I´m going for... ;)

Vet inte riktigt vad män tycker om det här med leopardprint egentligen...? Dom allra flesta tjejer och kvinnor jag känner tycker att det är i alla fall liiite snyggt och coolt. Personligen kan jag tycka att det rentav är ganska elegant, jag har t ex ett par leopardloafers som jag bara känner mig superlyxig när jag glider omkring i. Dock tveksam till om min sambo tycker att dom är så läckra faktiskt.




Nu är ju inte denna blogg alls till för att outa någon (...annan än mig själv, vill säga!), så den historia jag nu ska berätta låter vi vara väldigt anonym. Men det är den roligaste leopardmönsterkommentar jag nånsin hört, så jag bara måste dra den. Håll i hatten nu för här kommer den:

Jag har en väldigt vacker väninna, söt som få med den yppigaste av kroppar. En sån där tjej som dom allra flesta män vänder på huvudet efter. Hon lever tillsammans med en (vanligtvis) mycket trevlig kille. En kväll tänkte hon att hon skulle hotta upp stämningen lite där hemma. Hon klär på sig ett nytt set med underkläder i silkigt material med leomönster på. Hennes man sitter i soffan och slötittar på tv. Iförd endast dessa sexiga underkläder glider hon väldigt sensuellt in i rummet för att påkalla hans uppmärksamhet (och tro mig, även jag hade utstött en liten flämtning vid denna åsyn, det är jag säker på). Men hennes man noterar henne först inte alls, för att sen endast hastigt titta upp och då säga: "Nämen tjena Bagheera".

Ridå. RIDÅ RIDÅ RIDÅÅÅÅÅÅ.

Jag älskar min väninna för att hon så prestigelöst berättar denna snöpliga femme fatale-historia för mig. Jag skrattade så jag nästan grät när hon konstaterade att "det blev inte så mycket romantik just den kvällen".




Från det går vi nu raskt vidare till ett litet budgettips! Alltså Lindex. Tidigare: tanternas tantaffär. Numera: ganska hett faktiskt! :) Den här väskan fyndade jag visserligen på rea, så den var ju nästan gratis. Men överlag så är deras märke Holly & Whyte både riktigt prisvärt och snyggt, har hittat flertalet både byxor och toppar därifrån. Lite sådär klassisk-basic-preppy blandning. Värt att hålla koll på, helt enkelt.

NU, mina vänner, ska jag snart utföra stordåd! Jag ska - tadaa - måla en kökssoffa!! (Bäst att jag sätter igång för jag har skrutit för min sambo och sagt att den skulle vara färdig idag och jag har inte ens börjat). Så det ska jag pyssla med den närmaste timmen. Men först så ska jag äta en macka, jag är egentligen grymt hungrig men för ivrig att komma igång med målningen för att ställa mig och laga mat nu dessutom.

Jag har köpt nybakade frallor på konditoriet (jaja, jag erkänner, jag köpte även två jättebiskvier. Så, nu var det sagt), och jag har nyligen upptäckt världens godaste smör. Bregott Havssalt. Varför har jag inte ätit det jämt??? Jag har alltid, alltid flingsalt på mina smörgåsar. Nu får jag det direkt i smöret istället. Underbart.




Så nu, in med mackan och sen ombyte till målarkläder (jag tenderar alltid att slafsa ner mig så det är bäst...)!

Njut fredagskvällen amigos, vi har hela helgen framför oss - wiihooo!!
Puss!

8 kommentarer:

Unknown sa...

Ohh, kökssoffa!
Den blir säkert supersnygg.
Själv smuttar jag på en liten choklad baileys.
Lite lyx så här på fredagkvällen.

Ha en underbar fredag och helg.
Så snyggt armband förresten.

Kram!

Hanna sa...

Vad fint armbandet är!

LIFESTYLE and INTERIOR by Sessan sa...

Du måste visa din köks soffa sedan, jag drömmer om en!!

Leo i lagom dos är classy, men jag tror min ganska klassiska make inte har helt samma åsikt & tycker det är lite tant :P

Jag har helt samma känsla med Lindex, dom har växt med Holly and Whyte. Men jag har faktiskt låtit Kappahls Hampton Republic slinka in i garderoben.

Njut helgen fina du

Frida G Svensson sa...

1) jag ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR leoprint!
2) Bagheera..... *dör*
3) Lindex har verkligen blivit kanon! jätteprisvärda plagg i naturmaterial som bomull, viskos och ull! me like!
4) Fan vad lika vi är!
5) Trevlig helg!

Phew! Nu fick jag nog med allt! =)

Kram!

Glamour-Psykologen sa...

Tanya: Jag ÄLSKAR Baileys!! Blev dödssugen på att ta mig en nu, det kanske inte vore en dum idé nu när jag tänker efter... ;) I barskåpet just nu har vi både den klassiska samt den med lite smak av hasselnöt, har du testat den? Kramar till dig! <3

Glamour-Psykologen sa...

Hanna: Tack gulliga du! :)

Glamour-Psykologen sa...

Sessan: Där sa du det, tantigt! Det tror jag nog att min sambo tycker också. Men det struntar jag i, haha... ;)

Absolut, jag visar kökssoffan sen! Den är ganska "enkel" men jag gillar den just pga det. Är så praktiskt också, ryms ju ganska många där ifall man har stor middag!

Hampton Republic säger du...? Det var nytt för mig, tack för tipset!! Ska givetvis spanas in... ;)
Stooor kram snygging!!

Glamour-Psykologen sa...

Frida:
1)Jag med - love love love!
2)Eller hur, haha! ;)
3)Det har dom verkligen, heja Lindex säger jag!
4)Ja det verkar onekligen så - roligt!! :)
5)Right back at ya girl!

Kramar!!