torsdag 20 mars 2014

Fejk-sparris och the More the Merrier :)



Hej alla monsterdiggare höll jag på att skriva, som den 70-talist jag är. Räck upp en hand ni som minns!? ;)

Det stora tillkännagivandet idag är väl att jag är trött på Holidaychips. Och nej, då menar jag inte dippen utan själva chipsen, Holiday finns sedan en tid tillbaka nämligen som en chipssmak. Men som sagt, nu har jag förätit mig på dom, trodde knappast att det var möjligt men det var det alltså.

Just det ja, en praktisk sak ska jag ta nu också medans jag kommer ihåg! Med kinder blossande av illa dold stolthet, har jag sett att ni börjar bli ganska många läsare här inne på denna blogg vilket är fantastiskt trevligt. Många för mig, ska jag väl tillägga, kanske inte många för en tjej som Blondinbella. Men Blondinbella skulle väl praktiskt taget kunna vara min dotter (eller?? Är jag så gammal, eller hon så ung? Det är ju helt sjukt i såna fall kände jag nu), så jag bör nog inte jämföra mig med henne. Hur frestande det än må vara. ;)

Anyway, det jag skulle säga var att jag tycker det är superroligt när ni lämnar avtryck här inne i kommentarsfältet (jag är ju psykolog, vore skumt om jag inte gillade att ha dialoger!), och när jag får frågor så försöker jag besvara dom så gott jag kan och svaren publicerar jag under samma inlägg som där ni lämnade kommentaren. Hänger ni med? Toppentoppen. The more the merrier. :)




Nu är det dax för ett litet kvällsmål, idag går det verkligen i enkelhetens tecken i form av knäckebröd med avocado och örtsalt på samt lite sparrissoppa från Kelda. Den hörde jag på Nyhetsmorgon till min förskräckelse endast innehöll typ 0,02% sparris. Det gör att till och med jag, halvfabrikatens okrönta drottning, faktiskt kommer att låta den stå kvar på butikshyllan nästa gång.




Men god är den ändå!

Puss mina darlings, vi synes snart igen!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Såg att du tyckte att läsare av bloggar inte skulle, ge elaka kommenarer!! hm för dig kanske en elak kommentar är, att ha en annan åsikt om tex , skönhetsingrepp att kanske inte gillar allt man läser på bloggar är inte alltid, hat eller elakt, ni verkar inte kunna skilja på annan åsikt och så kallad nät hat,
Jag är helt övertygad om att Aschberg inte kommer att jaga personer med olika syn på saker och ting. Tyvärr!!! Kram på dig !
Och jag hoppas du inte tycker att min åsikt inte är en elak kommentar, för detta är en åsikt bara i all enkelhet. // alltså inte Hat. det är skillnad på om någon verkligen går till personangrepp det är inte OK Karmenzita

Glamour-Psykologen sa...

Anonym: Självklart så kan man klassificera kommentarer på olika sätt, och jag håller med dig om att det inte är "näthat" att tycka olika. Sen är min personliga åsikt att man alltid bör fundera på hur man uttrycker sig, om jag kommer att såra någon med min åsikt så bör jag ha ett väldigt bra skäl till att uttala mig - att bara kasta ur sig negativ feedback om att saker eller personer är fula osv tror jag enbart att människor som själva är ganska olyckliga har behov av att göra. Själv mår jag bäst av att göra andra människor glada - det gör mig glad. Jag är lite hippie på det viset - tror att kärlek föder kärlek och så vidare... Förstår du hur jag menar?! ;) Kram tillbaka!! Och varmt välkommen hit! <3

Rebecca sa...

Trazan & Banarne va? ;) ;)

Kram på dig!

Rock Bottom sa...

Det är något med bloggen som är beroendeframkallande. Får mig att återkomma flera gånger per dag. Att du inte ser ut som en påse med skridskor är ju en orsak, men det måste vara mera för att jag ska lägga något till mina favoriter.

Anonym sa...

Hej :)
Här kommer ett avtryck från en läsare som funnit din mycket trevliga blogg! En skön blandning av snygga outfits, trevlig läsning med både djup och yta. Gillar skarpt! Hoppas nu att du inte fyller den med reklam och annat som brukar följa med bloggandet med tiden.
På återseende och trevlig helg! :)
Jackie

Glamour-Psykologen sa...

Jackie: Vad glad jag blir av din kommentar, tack snälla du!! Och välkommen hit förstås :)

När det gäller reklam så blir jag lite full i skratt, för jag skulle blir superglad och förmodligen smickrad om någon ville annonsera på min blogg, hahaha... ;) MEN - jag förstår vad du menar, när bloggar går från att vara mysigt personliga till att bli själlösa marknadsplatser. Det kommer inte att hända, jag skriver för att jag tycker det är roligt, och jag blir så himla glad när någon läser och kommenterar. Så som du gjorde nu till exempel. Betyder ju jättemycket!! Så tack återigen, stor kram!!

Glamour-Psykologen sa...

Rock Bottom - du gör mig glad!! Jag är sjukt stolt över att få vara med bland dina favvisar, det menar jag verkligen! Känns skönt å höra att jag inte uppfattas som en påse skridskor heller. Var lite orolig för just det. Haha. ;)

Glamour-Psykologen sa...

Rebecca - jajamensan!! Den halvläskige karaktären Elaka Arne... ;) Kram!

Bara anna sa...

Javisst är det roligt med många läsare, förstår att du har fått det så bra som du skriver.

Nu får du gå in och tävla hos mig. Ett fint stearinljus i ditt vackra hus skulle väl inte vara fel?

Må så gott,

Anonym sa...

Hej igen :)
Tack själv för ditt svar :)
Förstår ju att det skulle vara smickrande, haha, och säkert en liten inkomst på det som alltid är välkommet. Men som du skriver, det blir lätt själlöst med annonser. Uppskattar själv när man skriver om något man genuint gillar och inte för att det ligger pengar bakom.
Må bäst!
Kramar :)
Jackie

Glamour-Psykologen sa...

Anna: Du är för rar!! <3 Och klart jag ska vara med å tävla, jag går in direkt - älskar ju tända ljus dessutom! ;) Kramar!

LIFESTYLE and INTERIOR by Sessan sa...

Jag skall i all fall se till att jag följt dig hela vägen, luktade direkt att denna blogg kommer bli kvalité som jag gillar.

Hoppas du aldrig mister din balans mellan att skriva varierat & samtidigt vara duktig att visa de som kommenterar lite uppmärksamhet med en kommentar tillbaka. Det är så helt charmigt när bloggare börjar få flera läsare & slutar besöka andra bloggar & svara på kommentarer.
Man hinner inte med alla kommentarer jämt men en runda nu & då när man har tid visar att man inte tar det som en ren självklarhet.

Puss på dig fina cyber vän & ha en skön helg

Glamour-Psykologen sa...

Sessan, min CYBERVÄN!! Shit, kände med en gång att det uttrycket älskar jag - det är ju precis va vi är, mysigt! :)
Håller med dig, att kommunicera med dom som läser är ju halva nöjet med att ha en blogg! Så det tänker jag inte sluta med. Är så himla glad att du hänger med mig här! *stolt* ;)
Massa kramar till dig, hoppas du får en härlig söndag imorgon! <3