söndag 23 mars 2014

Late night blogging + att vara lite busig.

Det här vinet var underbart, skriver om det lite längre ner ifall ni vill testa! Ljusstaken som skymtas kommer från George Jensen.

Hello mina vänner, viiilken härlig lördag vi har haft, håller ni med? Underbart väder om vi bortser från att det möjligen blåst lite i överkant. Men soligt och fint, med en temperatur som legat på just den där nivån som gör att man kränger av sig halsduken och handskarna och vänder nästippen mot himlen. Lovely!

Vi har fått besök av min svärfar som kom i förmiddags. Dagen har sedan fullkomligt ruschat iväg i ett huj, där vi har hunnit med att åka till tippen med ett helt flak fyllt av skräp, på tillbakavägen hämtade vi upp lite möbler som vi beställt i en affär och som nu äntligen inkommit (visar senare förstås, är så nöjd å glad!). Sen har jag fortsatt mitt Projekt Måla Köksmöbler här inomhus medan min sambo och hans far har lekt Rambo ute i trädgården. Dom säger att dom jobbar, men jag ser dom nog genom fönstret, haha. ;)




Förutom att min svärfar är en mycket stilig karl, så är han även en otrolig kock. Vi förberedde för hans ankomst genom att kasta in en älgstek i ugnen i morse (en tjälknöl ska ju stå inne i ca 8 timmar, så det tar lite tid), men sedan när det var dags för middagsfix så tog min svärfar som vanligt över kommandot. Jag och sambon springer mest runt och hantlangar, så att säga.

På menyn idag stod smörbrynt toast med rökt röding, skagenblandning och löjrom till förrätt, medan tjälknöl med potatisgratäng, portvinssås och rönnbärsgelé fick utgöra varmrätten. Vi hade tänkt köra på en enkel efterrätt i form av glass med varma hjortron, men ingen orkade utan vi nöjde oss med lite Anton Bergh-choklad. Hur gott är inte det förresten?!




Nu har dom båda två gått och lagt sig, jag sitter ensam i köket med ett glas Amarone och lite Marabou Schweizernöt (jajamensan, jag har en egen liten chokladgömma som jag plockar ur när dom andra sover, hehe!). Det är lugnt och stilla, diskmaskinen surrar lite men annars är det helt tyst. Jag njuter av att få en liten stund helt för mig själv så här, när dagens alla ljud av aktiviteter har dött ut och man blir ensam med sina tankar. Det är rofullt, jag behöver det.

Vinet vi drack ikväll (och som jag fortfarande sitter och sippar på) var förresten amazingly gott, till och med min sambo som är kräsmagad när det gäller viner tyckte detta var fantastiskt. Jag lägger upp en närbild på etiketten så kan ni testa det nån kväll! Priset var jättebra i förhållande till kvalitén, låg någonstans mellan 150-200 kr.




Ska vi busa lite också innan vi går och lägger oss?? JAAA, det är klart vi ska!!! Och eftersom jag lagt ner det där med att smygröka (inte bra för 1)hälsan 2)huden. Skäms nästan för att erkänna att jag inte vet vilket som var det övervägande argumentet för mig...) så får jag hitta på nåt annat. Vad sägs om att lägga upp en sån där taffligt suddig I-phoneselfie som jag svurit på att aldrig mer publicera här på bloggen?! Okej, inte fullt så rebelliskt men ändå gaaanska kul. Och jämfört med tidigare nämnda bus så tror jag inte att detta påskyndar åldrandet eller ger oss KOL. So here we go!! Mina vänner - tadaaa:




Där satt den. Suddig som få. Kommer aldrig att hända igen. Promise.

Ses imorgon mina darlings!!

2 kommentarer:

ZTCJ sa...

Men vad härlig blogg! :)

Glamour-Psykologen sa...

ZTCJ: Tack, vad glad jag blir! :)