måndag 17 mars 2014

Pseudo-hunger och lite fashion på det.



Vi kan ju inte avsluta dagen med ett inlägg som till mer än häften handlade om bajs. Därför lägger jag upp lite poseiga bilder på en officeoutfit jag bar en dag i förra veckan, så får vi lite annat att tänka på. Herregud, detta ska ju, after all, vara en blogg om FLÄRDIGHET. Inte om... bajs i dricksvattnet.

Fniss. Förlåt.




Klänning är nog mitt favoritplagg, man känner sig alltid dressad och fin i en klänning, håller ni inte med? Sen är dom så lätta att klä upp eller ner, allt beroende på vad man väljer att ha till. På jobbet blir det nästan uteslutande klänning ihop med en kavaj (jag är ett kavajfreak av rang, mina vänner) eller med en liten boucléjacka, alternativt, i undantagsfall, med en kofta.

Sen en positiv sak med att bo i ett land som Sverige (känner att jag måste komma med lite sån input också med tanke på hur mycket jag hyllar alla länder nere på kontinenten jämt och ständigt! För att väga upp liksom) är ju att vi har strumbyxeväder mesta delen av året. Älskar strumpbyxor!! Nylonstrumpor gör benen vackra, och jag gillar att det finns så många olika strukturer, tjocklekar, färger och mönster att välja mellan.




Ja ni, som vanligt nattugglar jag och nu när jag precis känner mig lite lagom pömsig och redo för sängen, inser jag att jag är hungrig. Eller så är det så att min hjärna snabbt registrerade att det fanns lite dipp kvar i en skål i kylen. Och att det, kombinerat med vetskapen om att påsen med dillchips från fredagens filmkväll inte är uppäten, helt enkelt resulterar i en knorrande mage. Hmm. What to do, what to do...

Hasta mañana amigos!

6 kommentarer:

Rock Bottom sa...

När man ser bilder på dig så ser det ut som du har ganska långt kvar till 40.

Glamour-Psykologen sa...

Rock Bottom - Vad snäll du är! :) Ungefär ett och ett halvt år är det kvar tills jag fyller 40, om det räknas som långt eller kort antar jag beror på vad man jämför med... ;) Kram på dig!

Anonym sa...

Wow! Gud så fin klänning! Var kommer den ifrån? Märke? Måste införskaffas!

Glamour-Psykologen sa...

Anonym: Tack gulliga du!! :) Klänningen är köpt på MQ, märket Stockholm!

Unknown sa...

Vilken tur att 40 är det nya 20!
Du ser ut som om det är mycket långt till den stora fyran..
Du får fortsätta med det du gör så kanske du ser ut som 40 när du är 60.

Mer flärdighet åt folket! ;)

Glamour-Psykologen sa...

Jaaa Tanya - mer flärdighet åt folket!! ;) Gulle-dig, stor kram!